Rekku Rescue ry

Tänään on 22.10.2014 10:54

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 18.03.2008 21:44 
Poissa

Ja taas joku järjenjättiläinen myy kissanpentuja Suomi24 torilla 50e kipale.
Mites nämä ihmiset saa ymmärtämään että kissoja on tässä maailmassa miljoonia liikaa?
Mä en vaan käsitä......... :evil:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.03.2008 22:11 
Poissa

Onks linkkiä sinne? Heräs kiinnostus, et millanen ilmotus se on. En siis ole kissaa ostamassa vaan ihan uteliaisuudesta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.03.2008 22:13 
Poissa

En osaa laittaa linkkiä mutta Suomi24:sen Torilla se on (monen monen muun ilmon kanssa :? )
Ja heti yksi kiinnostunut vastasi siihen viestiin ja kysyi missäpäin kissat ovat...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.03.2008 22:20 
Poissa

okei, mä katon jos sattuisin löytämään sen.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.03.2008 22:09 
Poissa

Liian monella ihmisellä on sellainen asenne että "pitäähän kissan ulos päästä ja niitä pentuja nyt sitten vaan ilmaantuu joka kevät.." Ja sitten niitä myydään just jollain käppäsellä nettiforumilla missä kuka tahansa urpo voi niitä itelleen haalia (ja jättää ne myös leikkauttamatta ja laskea ne pihalle ilman valvontaa ja sitten tulee lisää kissoja ja lisää kissoja ja lisää kissoja...)

Huh, sori tilitys mutta alan olla kurkkuani myöten täynnä ihmisiä jotka ei "viitsi laittaa rahaa kissan leikkauttamiseen"

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.03.2008 22:29 
Poissa

Mut toisaalta, mun mielestä se on ihan hyvä et pyytää edes pienen rahasumman kissapennusta, niin ehkä niin helposti ei tule sitten otettua sitä pentua. Jotkut ihmiset ottavat kissanpennun periaatteella "naapurissa annettiin pentuja ilmaiseksi, niin otin sitten ihan huvin vuoksi" ja sit sen jälkeen helposti aatellaan että "ku se oli ilmanen, niin en sit viitti siihen niin kauheesti laittaa rahaa.." Itse toivon että ihmiset ajattelisivat silloin edes vähän enemmän, jos pennusta joutuu maksamaan, edes nimellisen hinnan. Mutta tietysti kaikista paras olisi, että kissat leikattaisiin, koska niitä kissoja kuitenkin on paljon kodittomina. :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.03.2008 23:29 
Poissa

Mä en kanssa pysty ymmärtämään tuota leikkauttamattomuutta. Vahinkoja voi sattua, mutta kun on niitäkin jotka ajattelee, että kyllä meidän kissan täytyy päästä häsläämään...tai sitten ei vaan viittitä leikkauttaa kun on niin kallista :evil: . Helpompi hävittää kissanpennut tai antaa ihan mihin tahansa.

Tosiaan Jaksun kanssa samaa mieltä, että hyvä että edes joku hinta kissoilla, mut ei ne mitään "tori" tavaraa ole! :evil: :evil: :evil:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.2008 06:20 
Poissa

OT:Tulee ihan lapsuus ja mummola mieleen kun siellä kissat lisääntyivät minkä kerkesivät ja pentuja hävitettiin milloin mitenkin.... :cry:
Mä olin silloin niin pieni etten voinut mummille hanttiin pistää mutta muistiin nuo tapahtumat jäivät liiankin hyvin.
Siellä se meininki on kyllä jo onneksi ajat sitten loppunut mutta tietysti monessa muussa paikassa sitä harrastetaan edelleen..
En millään pysty ymmärtämään miksei niitä kissoja vaan voi leikkauttaa!

Aiheeseen:
Onhan se tietysti hyvä että jonkinmoinen rahasumma pennuista pyydetään mutta silti suututtaa aivan täysillä!! :twisted:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.09.2008 00:32 
Poissa

" Myydään: ROTUKISSA
erittäin edullisesti neljä 12-viikkoista kahden erirotuisen rotukissan perillistä.100e Vanhemmat rekisterissä. "

Mä olen aina luullut, että kun kaksi erirotuista laittaa yhteen niin tulee sekarotuinen :roll: Vai olenko mä nyt täydellisesti missannut jotain..?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.09.2008 09:17 
Poissa

^:lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.09.2008 09:30 
Poissa

Kiki kirjoitti:
" Myydään: ROTUKISSA
erittäin edullisesti neljä 12-viikkoista kahden erirotuisen rotukissan perillistä.100e Vanhemmat rekisterissä. "

Mä olen aina luullut, että kun kaksi erirotuista laittaa yhteen niin tulee sekarotuinen :roll: Vai olenko mä nyt täydellisesti missannut jotain..?

Miten noista ilmoituksista tulee kummasti mieleen, että kahden rotukissan miksaus on vaan yksi tapa tehdä rahaa, kun rotukissoillekin on pennutusrajat. Sitten sopivasti pennutuksen välivuotena tulee näitä paperittomia kahden erirotuisen rotukissan "vahinkolapsosia", ja niitä ei tietenkään ilmoiteta rotujärjestölle. Olen nähnyt ilmoituksia, joissa oikein erityisesti mainitaan, että nyt olisi myytävänä todella erikoinen rotukissasekoitus pentue :evil:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.09.2008 15:06 
Poissa

Pahin ongelmahan noissa pentujen myynnissä on liian aikainen luovutusikä, usein 8 viikkoa tms :(

Pitkäkarvaisia kotikissoja usein kaupitellaan "rotukissoina" kanssa, epäilen että tuossa tapauksessa kyse jostain vastaavasta. Tai sitten pentutehtailusta, tosin pennut ovat minusta siihen varsin "halpoja".

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.09.2008 19:25 
Poissa

Tiisku kirjoitti:
OT:Tulee ihan lapsuus ja mummola mieleen kun siellä kissat lisääntyivät minkä kerkesivät ja pentuja hävitettiin milloin mitenkin.... :cry:
Mä olin silloin niin pieni etten voinut mummille hanttiin pistää mutta muistiin nuo tapahtumat jäivät liiankin hyvin.
Siellä se meininki on kyllä jo onneksi ajat sitten loppunut mutta tietysti monessa muussa paikassa sitä harrastetaan edelleen..
En millään pysty ymmärtämään miksei niitä kissoja vaan voi leikkauttaa!

Aiheeseen:
Onhan se tietysti hyvä että jonkinmoinen rahasumma pennuista pyydetään mutta silti suututtaa aivan täysillä!! :twisted:

Olet aivan oikeassa, mua kanssa suututtaa aivan perke...sti, eritoten kun tälläkin hetkellä katselen 4 löytölasta, jotka kaikki ovat erittäin arkoja ja täysin ihmiseen luottamattomia. Puhumattakaan että kaksi niistä ei ole kovinkaan hyvässä kunnossa, yksi tosi surkea ja toinenkin sellainen että katsotaan nyt.. Yksi täysin umpivilli jne.Sääliksi vaan nuo käyvät, ja kun tietää että satoja reppanoita on jossain metsässä ja kuolevat matoihin, ruoan puutteeseen tai muihin vaivoihin. Ei riitä myötätuntoa ihmisille jotka eivät leikkuuta kissojaan. :twisted: Muakin aikoinaan kiellettiin kollikattia leikkaamasta, siksi että ei pysty nauttimaan enää!!!!! No voihan v...tu, tuli leikattua yhtäkaikki.
Miten saisi ihmisille oikeasti tietoa ja pirun karmeita tosielämästä kuvia, että saisi menemään jakeluun: LEIKKAUTA LEMMIKKISI, ja pitkä liuta kirosanoja perään. :twisted: :twisted:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.09.2008 19:45 
Poissa

Ja sitten kun monilla on vielä ihan ihmeellisiä käsityksiä, mm. että leikattu kissa ei olis enää hyvä hiirikissa. Mä sanon kyllä, että jos kissa on ollakseen hyvä hiirikissa, niin siitähän se vielä paranee, kun sen leikkauttaa, kun hormonit ei enää hyrrää. :?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.10.2008 15:00 
Poissa

Ihmisillä on kyllä vähän kummia asenteita leikkauttamisesta. Niin kuin isäni aikoinaan ei olisi millään halunnut kolliamme leikattavan ja leikkauksen jälkeen kutsui sitä viikkokausia tytöksi. Ulkokissa on kyseessä kuitenkin.

Ja hiirestäminen nyt ei todellakaan loppunut leikkaukseen :)

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]